In Touch bijeenkomst

Hervormde Kerk
Kerkstraat 1
Bergschenhoek

Het thema van deze ochtend: Licht zien

Hoe belangrijk is het licht op ons levenspad. We zoeken gezelschap onderweg, maar laten we elkaar niet vasthouden in het donker, laten we vooral het Licht van Jezus volgen.
Daarbij poets ik het “rondtasten in het donker” niet weg. Het leven is soms een speurtocht, of je bent je bril kwijt, of je bent een van de dwaze meisjes… vergeten olie mee te nemen voor je lampje. Maar wie het Licht volgt, mag zelf een Lichtdrager zijn.

Over de spreker

Joke Verweerd is schrijfster en spreekster; zij houdt haar publiek graag een spiegel voor. Zie ook dit interview door de EO: Bij Hem bestaat geen toeval.

Boeken van haar hand zijn onder andere:

• Wintertuin, een psychologische roman over de spanning tussen loyaliteit en ontworsteling in een ingewikkelde ouder-kindrelatie.
  • Vogelvlucht, een literaire roman over de ramp met de MH17.
  • Troostpleister, een boek voor rouwenden over het omgaan met verlies en verdriet. Joke verwoordt wat het betekent om een geliefd mens los te moeten laten en hoe je omgaat met verlies en verdriet. Met gedichten en omlijst door prachtige foto’s.
  • Opnieuw beginnen, een serie korte verhalen uit opinieblad CV-Koers. Joke weet situaties en gebeurtenissen uit het leven van gewone mensen gevoelvol en levensecht neer te zetten. Tweemaal won ze een publieksprijs.

Inloop vanaf 9.00 uur, met koffie of thee. Het programma duurt van 9.30 tot 11.00 uur.

Contact informatie

Jeannette Voogt