Kerkdiensten afgelast

Dit bericht is verlopen op 2020-03-30

Beste allen,

Donderdag 12 maart j.l. heeft de regering vergaande maatregelen afgekondigd om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. De PKN raadt aan om alle bijeenkomsten met meer dan honderd mensen af te gelasten, ook als het om kerkdiensten gaat. Deze maatregel geldt tot en met 31 maart 2020. Ook kerkdiensten met minder dan honderd mensen worden sterk afgeraden.

Naar aanleiding van de aangekondigde maatregelen heeft het moderamen besloten de komende drie zondagen (15, 22 en 29 maart) geen kerkdiensten te houden. Dit zeer tot onze droefheid.

We gaan wel nadenken hoe we op een of andere manier op zondag 22 en zondag 29 maart via moderne technieken vervanging voor het gemeente-zijn kunnen bewerkstelligen. Voor de jeugddienst die op zondag 15 maart zou plaatsvinden, zoeken we een nieuwe geschikte datum.

Op zondag 15 maart a.s. wordt op NPO2 om 9.20 uur een korte meditatie door ds. René de Reuver vanuit de kapel van de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk uitgezonden. Dit ter vervanging van de kerkdienst die zondag niet doorgaat. Deze uitzending wordt verzorgd door de EO.

We willen alle gemeenteleden vragen om dit bericht zoveel mogelijk met elkaar te delen onder het motto ‘zegt het voort’. Niet iedereen zal namelijk de informatie via de nieuwsbrief onder ogen krijgen. Zondagochtend zullen mensen, die het bericht niet hebben vernomen en toch naar de kerk komen, worden opgevangen bij de kerkdeur om het hen te vertellen.

Verder wordt gekeken naar alle activiteiten die op andere dagen in het kerkgebouw worden gehouden. Als er meer dan honderd personen in de kerk zijn, worden in overleg met de betrokken groepen maatregelen genomen. Bijeenkomsten met ouderen vragen daarbij speciale aandacht. We vragen om creativiteit in het houden van sociale en pastorale contacten, die juist voor deze groep nu extra belangrijk is.

Tot slot vragen we iedereen om vanuit eigen verantwoordelijkheid beslissingen te nemen. Informeer zelf of een activiteit doorgaat en kom niet naar de kerk als je hoest en keelpijn of koorts hebt.

Wij houden u via de nieuwsbrief op de hoogte.

Janny Korevaar, scriba