Bericht uit de kerkenraad

Dit bericht is verlopen op 2020-02-13

Zoals u weet heeft op 21 november de kerkenraad extra vergaderd naar aanleiding van reacties vanuit de gemeente, op het besluit om met een interim predikant te gaan onderzoeken hoe wij kerk willen zijn in de toekomst. Naast positieve reacties, zijn er ook een aantal zorgen geuit. Hier is in de vergadering uitvoerig over gesproken, wat ertoe heeft geleid dat we even een pas op de plaats maken wat betreft het werven van een interim predikant.

Ondertussen zijn enkele gemeenteleden bereid gevonden de kerkenraad te adviseren in het proces van verandering. Inmiddels heeft het moderamen op 12 december met hen gesproken. Daaruit zijn zeer bruikbare aanwijzingen gekomen om dit proces van verandering samen met u als gemeente te vervolgen. Hierbij grijpen wij terug op het gemeenteberaad van 7 mei, waarin u als gemeente ons heeft gevoed met een rijkdom aan ideeën en suggesties.

Na verdere bespreking in de kerkenraad van januari wordt u als gemeente uitgebreid geïnformeerd over de stand van zaken en is er de gelegenheid om hierover van gedachten te wisselen.

Namens de kerkenraad wensen wij u allen gezegende kerstdagen en een vredig nieuwjaar.

Gert van Ramshorst, voorzitter

Janny Korevaar, scriba