Concert Hollandse Koraalkunst in de Dorpskerk

jun
zaterdag 24 juni 2023 - 20:00

Dorpskerk Berkel en Rodenrijs

Een belangrijk bestanddeel van de Nederlandse kerkdiensten is het samen zingen. Door de eeuwen heen zijn vele liederen, koralen, gecomponeerd en gespeeld. Menigmaal hebben Nederlandse componisten hun, al dan niet geïmproviseerde, arrangementen over deze liederen, op papier gezet. De Hollandse Koraalkunst bestaat uit vele composities waaruit Arjan Breukhoven voor zijn concert kan kiezen.

Zelf speelde hij ook meerdere cd’s vol met eigen composities van dit soort liederen waarvan hij enkele zal laten horen, maar ook namen als Feike Asma, Piet van Egmond, Klaas Jan Mulder, Jan Zwart zullen de revue passeren en bewerkingen van spelers van nu. Muzikale pareltjes zullen klinken, maar ook virtuoze stukken waarbij de vele snelle noten door de kerk zullen vliegen. De basis van de Hollandse Koraalkunst ligt dus bij de veelheid aan liederen die ooit geschreven zijn. Enkele van de mooiste liederen zullen ook met elkaar worden gezongen. Het wordt een bijzondere muziekavond in de Berkelse Dorpskerk.

Verdere informatie

Contact informatie

Kaarten zijn verkrijgbaar aan de deur van de kerk, maar ook nu al te bestellen via https://www.arjanbreukhoven.nl/agenda