Zondag 24 mei 2020

Zevende zondag van Pasen
Orde van dienst

Exodus 23: 1-13 en Johannes 17-13

Deze zondag wordt wezenzondag genoemd, de zondag tussen Hemelvaart en Pinksteren.

In de Exoduslezing krijgen we een toelichting en uitgebreide uitleg bij de tien woorden. Onder de korte woorden blijken veel meer zaken te vallen dan je op het eerste gezicht zou verwachten. Zo is er aandacht voor het land, voor de dieren, voor de vreemdeling, voor het sabbatsjaar en voor hoe we met elkaar kunnen leven.

Jezus bidt in aanwezigheid van zijn leerlingen. Hij spreekt zijn woorden uit in de kring van hen die hem nabij zijn geweest, ze hebben brood gedeeld, Hij heeft hun de gelijkenissen verteld, hij heeft zijn leven met hun gedeeld. Nu spreekt hij in beelden over hun verbondenheid en over hun plaats in de wereld.

Bij de dienst

Bekijk de dienst via De Ark in beeld

De Ark is open van 11.00 tot 13.00 uur. U kunt langskomen voor bezinning of om een kaarsje aan te steken. Natuurlijk houden we ons aan alle coronarichtlijnen, geven we elkaar geen hand en zorgen we ervoor dat niemand de ander in de weg loopt. Met een goede looproute in de kerk is dat prima te doen.

ds. Antoinette van der Wel