Zondag 10 november 2019

Datum kerkdienst
zondag 10 november 2019 - 10:00 uur
Wat voor stad wil je hebben?
Naam van de zondag / Kleur
8e zondag van de herfst. Kleur: groen

Lucas 19, 41-48 en Jesaja 1, 18-26.

In deze laatste weken voor advent neemt de ernst van de lezingen toe. Zo ook vandaag, als Jezus huilt over Jeruzalem. Wat voor stad wil je eigenlijk zijn? De stad van vrede? Van heil? Jezus is op weg naar het hart van de stad, de tempel. De plaats waar de Eeuwige troont bij de mensen. Maar wat is daar nog van over? Kritische noten klinken uit de lezing.

Bij de dienst

Vandaag begroeten wij ds. Casper van Dongen uit den Haag in ons midden.

10 NOVEMBER 2019 - COLLECTE DORPSKERKEN Steun voor kleine kerkgemeenschappen ‘Als ik de kerktoren van mijn dorp zie, dan weet ik: ik ben thuis’. Dat gevoel delen kerkgangers en dorpsbewoners. De Protestantse Kerk ondersteunt dorpskerken om present te blijven in het dorp en actief bij te dragen aan de leefbaarheid. Bijvoorbeeld door mee te doen in de dorpscoöperatie om voorzieningen te behouden of door burenhulp te stimuleren. Door de oprichting van een voedselbank of door het bieden van (pastorale) zorg voor dorpsbewoners. Er gaat veel goed in dorpskerken, maar er zijn ook zorgen. Want soms ontbreken voldoende menskracht en middelen om kerk van en voor het dorp te zijn. De Protestantse Kerk helpt dorpskerken om gelovig en creatief dorp en kerk aan elkaar te verbinden.

PKN dorpskerken, Onderhoud De Ark

Ds. J.C. van Dongen, Den Haag.
Organist
Vincent de Jong
Lector
Gonnie Voogt