Een Levende Gemeente Beweegt

Thema: Armoede en hongersnood, ver weg en dichtbij

Met dit thema gaan jullie als levende gemeente in het nieuwe seizoen aan de slag. Een diaconaal thema waarbij wij als Ark-gemeente zowel in onze eigen kring als naar buiten kunnen laten zien wat wij met ons geloof voor elkaar kunnen betekenen. Het is ook een actueel thema.
Ver weg en dichtbij. Ver weg was al bekend als we de activiteiten van Kerk in Aktie, en andere noodhulporganisaties volgen. De stroom vluchtelingen, de steeds hogere prijzen voor ons dagelijks voedsel en energie, maakt dat de armoede (en hongersnood) ook dichtbij is waar te nemen.
De activiteiten die jullie kunnen opstarten hebben betrekking op “Geloofsontwikkeling”, “Kerkdiensten”, “Gemeentezijn” en “Kerk naar buiten”. Deze vier onderdelen zijn afkomstig uit de analyse van de enquête die jullie ingevuld hebben. Centraal staat dat we elkaar bij de activiteiten kunnen ontmoeten.
De komende weken worden de onderwerpen verder uitgewerkt. Niet tot hapklare brokken, maar voorbeelden waar jullie actief mee aan de slag kunnen. Aanvulling met jullie ideeën en visies zijn dan ook welkom.
Afstemming met bestaande groepen (bijvoorbeeld diaconie, zwo, liturgiecommissie, bark) wordt bij het organiseren van de activiteiten niet vergeten. Als begeleidingsteam ondersteunen we jullie bij het organiseren en uitvoeren van de activiteiten.
De presentatie van het thema is op de startzondag 18 september a.s. We proberen jullie tijdig te informeren welke activiteiten er voor de vier onderliggende thema’s worden voorgesteld.
Op deze wijze willen we met elkaar als Ark-gemeente een beweging in gang zetten en veranderingen
vormgeven. Bewegen jullie mee!!

Met groet,
namens het begeleidingsteam,