We gaan door met de musical!!

In de afgelopen jaren hebben we met veel plezier musicals uitgevoerd in De Ark. Het voorbereiden en uitvoeren van deze musicals met een groep van 80 tot 100 gemeenteleden en niet-gemeenteleden heeft vaak veel positieve reacties opgeleverd.

Afgelopen jaar zijn we met een aantal gemeenteleden bezig geweest om te kijken of we gebruik zouden kunnen maken van de musical Sara waaraan toen door de makers daarvan gewerkt werd.

Ons voorbereidingsgroepje wilde graag weer een musical die verder gaat dan alleen een Bijbelverhaal, en die ook aandacht geeft aan hedendaagse geloofsvragen en onderwerpen waar we als kerkelijke gemeente mee te maken hebben. Daarom heeft Ceciel Turkenburg op basis van de (binnenkort gereed zijnde) musical Sara en op basis van gesprekken met de voorbereidingsgroep een aantal extra scenes geschreven.

In ‘Sara’ wordt chronologisch het leven van Sara gevolgd. Zij ontwikkelt zich van een onzeker meisje tot een zelfbewuste vrouw die eigenzinnige keuzes durft te maken. We kijken door haar ogen natuurlijk ook naar Abraham die daardoor in een ander perspectief komt te staan. Een verhaal over moeilijke keuzes, geloof en ongeloof, loslaten en vertrouwen.

Onze musical “The making of Sara” gaat over de totstandkoming van het project voor de uitvoering van de musical Sara in onze gemeente. Hierin wordt deels gebruik gemaakt van de musical Sara en deels van eigen geschreven scenes waarin wij de vertaling naar deze tijd proberen vorm te geven.

Het is, op dit moment, de bedoeling om in november 2024 te starten met de eerste bijeenkomsten van de (gehele) musicalgroep. Momenteel wachten we nog op de afronding van de musical Sara, die als basis wordt gebruikt. We hopen dat de basis musical Sara ruim vóór de zomer afgerond is, zodat we de extra scènes dan ook kunnen afronden. Ook kunnen we dan nagaan in hoeverre de liederen passen in onze versie van de musical. Op de eerste bijeenkomsten in november hopen we dan de musical te kunnen presenteren en te starten met de verdeling van rollen en taken.

In de periode tót november willen we graag starten met de voorbereiding van de musical met mensen die willen meedoen in de projectgroep, muzikanten, dirigenten, PR-mensen, decor-commissie, sponsor-wervers, catering, kleding- commissie, etc.

We plannen om in januari 2025 te starten met de repetities en de uitvoering staat gepland voor het weekend van 29 en 30 maart 2025.

Wil je meedoen aan de musical zelf, of wil je een bijdrage leveren aan het musical-project, dan kun je je aanmelden via ons e-mailadres Musical2024@kerk-de-ark.nl

In principe is de aanmelding bedoeld voor mensen vanaf 12 jaar.

Geef graag even aan wat voor rol je zou willen vervullen bij dit project (muziek, toneelspel, koor, PR, catering, decor, projectleiding, techniek, etc..

Uiteraard kun je ook vragen stellen via dit e-mailadres. Verder zijn ook tips voor het project van harte welkom.

We wachten in spanning op jullie aanmeldingen en/of vragen.

Ceciel Turkenburg, Hans Lobik, Dick den Bakker en Jos Lankhaar