Verdere stappen

Maandag 30 mei a.s. komen we, samen met een vijftal gemeenteleden die zich hebben aangemeld, bij elkaar om ideeën over het opstarten van pilots uit te werken. We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Natuurlijk beweegt er al lange tijd veel in onze Ark. De Hike en de Jeugdmusical zijn voorbeelden hoe we als Ark-gemeente “Kerk naar buiten” kunnen en willen zijn. Er is publiciteit in De Heraut met een uitnodiging naar onze dorpsgenoten in Bergschenhoek en Berkel en Rodenrijs om hier aan deel te nemen.

Zo zijn er zeker meer activiteiten te noemen die door gemeenteleden zijn gestart en waarin de geest van “Een Levende Gemeente Beweegt” is te herkennen.

De pilots die we nu willen gaan opstarten, zijn bedoeld om nieuwe activiteiten te ontwikkelen en op veel terreinen vernieuwing te zoeken zodat de effecten van “Een Levende Gemeente Beweegt” op meerdere plekken zichtbaar worden.

Een vraag die regelmatig bij ons opkomt is hoe “Een Levende Gemeente Beweegt” jullie in beweging brengt. En we zijn nieuwsgierig wat die beweging voor jullie betekent. We denken dat we als Ark-gemeente van elkaar kunnen leren hoe we tegen veranderingen aankijken of hoe we de beweging ervaren. De één zal positief zijn en de beweging omarmen, terwijl een ander afwacht en zich pas later kan vinden in voorgestelde veranderingen.

De wekelijkse nieuwsbrief kunnen we gebruiken om elkaar hierover te informeren. Wie reageert als eerste om vanuit De Ark-gemeente zijn of haar ervaringen te delen?

Jullie reacties sturen jullie naar het bekende mailadres ProjectELGB@kerk-de-ark.nl

Met groet,

namens het begeleidingsteam,