Programma gemeenteberaad zondag 26 maart

Dit bericht is verlopen op 2023-05-22

Op zondag 26 maart a.s. vindt na afloop van de kerkdienst een gemeenteberaad plaats. De gemeente kan dan kennismaken met ds. Agnes Gooijer-Snel, op wie wij een beroep willen uitbrengen.

De kerkenraad nodigt al onze gemeenteleden uit om aan het gemeenteberaad deel te nemen.

We hebben het druk in De Ark, na de dienst. Het was dus best een puzzeltje om het programma samen te stellen. Maar het is gelukt: het programma is als volgt.

1. Eerst de jeugd

Zondag is er eerst een jeugddienst met Church4You. Na afloop van de dienst hebben zij hun “afterparty” in het Honk.

De Taizé-groep organiseert na afloop van de dienst een informatiebijeenkomst in zaal 1 voor diegenen die mee willen met de Taizé-reis.

Het zou jammer zijn als deze groepen niet met Agnes kunnen kennismaken. Daarom gaat zij eerst bij beide groepen langs. Bij allebei een minuut of tien.

1. Intussen in de hal

De overige gemeenteleden blijven intussen in de hal voor de koffie. Of ze nemen de koffie mee en gaan alvast terug naar de kerkzaal. Die 20 minuten praten we onderling wel gezellig vol.

1. Kennismaken in de kerkzaal

Na haar bezoek aan de jeugd voegt Agnes zich bij ons in de kerkzaal. Daar gaat het vervolgens zo:

• Hans Koster legt de gang van zaken en de procedure uit en geeft een toelichting op het standpunt van de kerkenraad.
  • Joke van der Heijden geeft uitleg over hoe e.e.a. gegaan is in de beroepingscommissie.
  • Vervolgens presenteren diverse groeperingen (zoals diaconie, soos enzovoorts) zich aan Agnes.
  • Daarna is de beurt aan Agnes en stelt zij zich aan ons voor.
  • We kunnen dan onze vragen of opmerkingen aan Agnes kwijt (en zij aan ons).
  • Hans rondt dit deel van het gemeenteberaad vervolgens af, waarna Agnes vertrekt.
  1. Stemmen over het beroep

Na het vertrek van Agnes brengt de voorzitter van de kerkenraad het voorstel in stemming om het beroep op Agnes Gooijer-Snel uit te brengen. Alle stemgerechtigde leden van onze kerk (ook gast- en meegeregistreerde leden) mogen stemmen. Dat doen we met stembriefjes.

Daarna sluiten we het gemeenteberaad af. Het resultaat van de stemming krijgen jullie natuurlijk meteen al te horen, maar we publiceren het ook op de website. Na publicatie gaat er een bezwaartermijn in van 5 dagen. Binnen die termijn kunnen (stemgerechtigde) gemeenteleden nog bezwaar maken tegen de gevolgde procedure. Na die 5 dagen kunnen we het beroep op Agnes uitbrengen.

Hartelijke groet,

Roelie Schipperus