Koffie/thee en limonade na de dienst

Dit bericht is verlopen op 2021-08-31

In de nieuwsbrief van vorige week vermeldde ik dat koffie-/theedrinken en limonade weer zou mogen en dat voor de realisatie ervan nog overleg moest plaatsvinden.
Dit overleg is gevoerd met de "voorvrouw" (Jannie Grootenboer) van de koffieploeg die het mogelijk maakt dat op zondagmorgen na de dienst voor u de koffie, thee en voor jou de limonade klaarstaat.

We hebben met elkaar een aantal aspecten de revue laten passeren:

• mobiliseren van mensen die koffie/thee zetten/schenken/opruimen
  • schenkpunt om doorstroom te waarborgen
  • doorstroom van de mensen die koffie/thee hebben genomen
  • waarborg onderlinge afstand (1½m afstand)
  • moeilijk in te schatten aantal koffiedrinkers bij + 60 kerkgangers
  • wisselend aantal kerkgangers in de vakantietijd

Naast de genoemde punten zijn er nog teveel mitsen en maren om nu al te starten met het koffieschenken, hoe gezellig, samenbindend, elkaar informerend dat moment na de dienst ook is. Daarom is besloten dat de start van het koffiedrinken na de dienst voorlopig wordt uitgesteld tot de startzondag op 19 september. Ook natuurlijk altijd nog onder voorbehoud van de beschermende maatregelen die genomen worden om besmetting met het coronavirus- of welk ander virus dan ook te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Janny Korevaar, scriba