Kerkproeverij op zondag 13 oktober 2024

Op zondagmorgen 13 oktober wordt er in verschillende kerken in Berkel, Bergschenhoek en Bleiswijk weer een zogenaamde kerkproeverij gehouden.
Dit concept is over komen waaien uit Engeland en houdt in dat we op deze dag gasten extra welkom heten.
Om hen een goed beeld van onze gemeente te geven, zal de dienst niet anders zijn dan anders.
Wel wil ik jullie uitnodigen om deze zondag extra alert te zijn op nieuwkomers en je best toe doen om hen gastvrij te ontvangen.

Verder nodig ik jullie uit om eens na te denken over de vraag of er iemand in je omgeving is die je uit zou kunnen nodigen voor deze dienst. Misschien een vriendin die interesse heeft in het geloof, of een buurman met belangstelling voor de kerk.
Trek de stoute schoenen aan en vraag hem of haar of hij/zij zin heeft om eens mee te gaan en te proeven aan de kerk. Juist op 13 oktober heten we hen van harte welkom in ons midden!

Met het oog op deze zondag is er ook een mooie beachflag aangeschaft met de tekst: “Welkom in de kerk”.
Vanaf 13 oktober zal die wekelijks op zondagmorgen aan de straat gezet worden om voorbijgangers erop te attenderen dat ze welkom zijn.

Op de eerstvolgende vergadering van het pastoraal beraad willen we verder brainstormen over de vraag hoe we onze gastvrijheid als gemeente nog verder kunnen vergroten.
Als je een goed idee hebt of een mooie suggestie, laat het ons weten!

Ds. Agnes Gooijer