Kerkproeverij

Aankomende zondag kan er in verschillende kerken in Berkel, Bergschenhoek en Bleiswijk geproefd worden aan de kerk.
Ook in onze gemeente heten we gasten extra welkom deze dag.
Ken je iemand die interesse heeft in kerk en/of geloof? Misschien kun je hem/haar dan uitnodigen om met je mee te gaan zondag.

Ik wil jullie ook vragen om alert te zijn op nieuwkomers zondag.
Stap tijdens de koffie eens af op een onbekende en maak een praatje. (Is ook op andere zondagen een goed idee!)
Het is voor nieuwkomers niet altijd eenvoudig om aansluiting te vinden in een bestaande groep.

Het thema "gastvrij kerkzijn" staat ook geagendeerd op de volgende vergadering van het pastoraal college, want ook na zondag blijft dit een belangrijk thema. Heb je een goed idee of een mooie suggestie hoe we gasten en nieuwkomers nog hartelijker welkom kunnen heten in ons midden of hoe we van betekenis kunnen zijn voor onze omgeving? Laat het een van de ouderlingen of mij weten!

Ds. Agnes Gooijer