Kerkdienst 16 april: thema Armoede

Dit bericht is verlopen op 2023-06-13

Komende zondag 16 april is het thema van de kerkdienst “Armoede”. De dienst is mede voorbereid door de diaconie en leden van het projectteam van ELGB.
Armoede kent vele vormen. Hoe herken je het bij jezelf en bij een ander? En waar vind je hulp of hoe kan je helpen?

In deze dienst zal een van de coördinatoren van Schuldhulpmaatje Lansingerland iets vertellen over hun werk en ervaring.
Schuldhulpmaatje Lansingerland is in 2015 opgericht op initiatief van het Diaconaal Platform Lansingerland.

Ook introduceert de diaconie in deze dienst de “deelkast” van De Ark.
Waarschijnlijk kent u het principe al, want er staan in onze omgeving al meerdere soortgelijke kasten: Een (voedsel)deelkast is een openbare kast waarin u boodschappen kunt plaatsen die u overheeft of niet gebruikt. En u kunt producten uit de kast nemen die u zelf goed kunt gebruiken. Door het gebruik van de deelkast verminderen we voedselverspilling én bieden we hulp aan mensen die moeite hebben om financieel rond te komen. De deelkast is er voor leden van De Ark en voor wijkbewoners rondom ons kerkgebouw.
Helpt u mee om de kast te vullen en te gebruiken? De kast is na de dienst open voor het plaatsen en meenemen van houdbare boodschappen.

de diaconie