Gesloten deuren

Dit bericht is verlopen op 2022-01-14

Het zal u niet ontgaan zijn: het dringende advies van de OMT en de persconferentie vanavond. We kunnen er niet omheen: alles gaat dicht. Ook onze kerk: het staat haaks op wat we willen, maar we kunnen niet anders.

Als moderamen hebben we besloten dat van nu tot 14 januari we niet met de gemeente samenkomen in de kerk. De kerkdiensten worden gestreamd. Dat doen we (in ieder geval morgenochtend) live, dus de betrokkenen zoals predikant, ouderling, koster, techniek, muziek en zangers zijn gewoon in de kerk. Maar helaas kunnen we geen gemeenteleden in de kerk verwelkomen.

We zijn blij zijn dat we streaming hebben en hopen dat velen van u de komende diensten meekijken en dat we ons zo op afstand verbonden mogen weten.

Het is erg jammer en pijnlijk dat we opnieuw deze keuze moeten maken. De tijd rond Kerst en de jaarwisseling is voor velen niet alleen een vreugdevolle tijd, maar ook een tijd van verdriet en eenzaamheid. Dat maakt het nog moeilijker om dit besluit te maken. Laten we daarom vooral ook naar elkaar blijven omzien en voor elkaar bidden! Heeft u de behoefte om even te bellen, wandelen, etc.? Laat het vooral weten, bijvoorbeeld aan de wijkouderling of een wijkteamlid.

Ik hoop, ondanks alles, dat we niet alleen kijken naar wat niet kan, maar vooral naar wat wel kan. Gelukkig kan de kerstwandeling voor gezinnen wel doorgaan. De tasjes voor deze wandeling kunnen morgenochtend (buiten) na de ochtenddienst bij de kerk worden opgehaald.

Met hartelijke groet, namens het moderamen
Gert van Ramshorst, voorzitter kerkenraad