Communiqué Vertrouwenspersonen

Sinds ruim een jaar heeft onze kerk twee vertrouwenspersonen: Mariëtte Zeillemaker en Hans Koster. In een van de vorige nieuwsbrieven hebben jullie hun jaarverslag kunnen lezen. Dat is ook op de website opgenomen, dus wie het nog eens wil nalezen: dat kan.

Hans heeft zijn functie van vertrouwenspersoon opgeschort toen hij tijdelijk voorzitter van de kerkenraad werd. We vinden het prettig (maar ook noodzakelijk) om onze gemeenteleden die met een vertrouwenspersoon willen spreken, keuze te bieden uit meer dan één persoon.

In navolging van De Ark heeft de kerkenraad van de Dorpskerk in Berkel en Rodenrijs recent twee vertrouwenspersonen benoemd. Over en weer waren al contacten geweest en in principe hebben de vertrouwenspersonen van beide kerken zich al bereid verklaard om, als dat nodig is, ook dienstbaar te zijn aan gemeenteleden van de “collega-kerk”.

In het overleg met het moderamen van de Dorpskerk, dat we eenmaal per jaar hebben, hebben we dit nog even aan de orde gesteld. En nu is het ook formeel bekrachtigd. Dat betekent dat er nu drie vertrouwenspersonen zijn die benaderd kunnen worden als dat nodig is. Mariëtte Zeillemaker vanuit De Ark, Margreet Jansen en Gert-Jan Smit vanuit de Dorpskerk. De gegevens van Margreet en Gert-Jan heb ik inmiddels ontvangen. Die zullen we binnenkort op onze website vermelden.

Hartelijke groet,

Roelie Schipperus