Op vakantie via het Vakantiebureau – iets voor u?

Veel mensen maken plannen voor een vakantie in de zomerperiode. Misschien bent u alleen, al wat ouder, zorgt u voor uw partner of heeft u een beperking en is het niet zo makkelijk om op vakantie te gaan.

Bent u op zoek naar een vakantie met zorg én aandacht? Als diakenen willen we u graag wijzigen op de mogelijkheden voor een vakantie in Nederland via het Vakantiebureau. In samenwerking met en gesteund door de Protestantse Kerk in Nederland biedt het Vakantiebureau mogelijkheden voor mensen voor wie het door ziekte, beperking of leeftijd niet vanzelfsprekend is om op vakantie te gaan.

De vakanties hebben een open-christelijk karakter en zijn voor iedereen, ongeacht zijn of haar achtergrond, toegankelijk. Jaarlijks genieten ongeveer 2.300 mensen van deze vakanties met hulp van  1.400 betrokken vrijwilligers. De vakanties staan bekend om hun goede sfeer, de ruimte die men als individu krijgt binnen de groep en het bijzondere contact tussen gast en vrijwilliger.

Vanaf Hemelvaart tot Oud en Nieuw worden vakantieweken op verschillende plaatsen in Nederland georganiseerd. Er is een vaarvakantie en er zijn ook vakanties op vakantieparken van RCN. Als u een laag inkomen heeft, dan zijn er via het vakantiefonds mogelijkheden voor financiële ondersteuning.

De vakanties richten zich op verschillende doelgroepen:

• Senioren die geen, lichte of intensieve zorg nodig hebben
  • Mantelzorgers en partners met dementie
  • Mensen met een visuele, lichte verstandelijke of meervoudige beperking
  • Mensen tussen 25 en 50 met een zorgvraag
  • Gezinnen met schoolgaande kinderen waarvan een gezinslid ernstig of chronisch ziek is

In de kerk liggen verschillende brochures met informatie en een inschrijfformulier. Op internet kun u meer informatie vinden via https://hetvakantiebureau.nl/. U kunt ook altijd terecht bij een van de diakenen voor meer informatie.

Namens de diaconie,

Bertine de Bruijn