Jeugdraad

Samen het geloof en het leven ontdekken. Met deze missie willen we kinderen en jongeren in onze kerk (en daarbuiten)

• een bijdrage leveren aan hun karaktervorming,
  • mooie ervaringen laten opdoen,
  • kinderen en jongeren met elkaar verbinden en
  • samen met hen het geloof ontdekken.

Je leert van en met elkaar door samen activiteiten te doen. Je beleeft ervaringen die je op andere plekken niet meemaakt. We zorgen ervoor dat iedereen zich veilig voelt. We laten je zien hoe je je geloof in de praktijk brengt.

Samen het geloof en het leven ontdekken.

Alle groepen die jeugdwerk doen in de kerk hebben een vertegenwoordiger in de Jeugdraad: de crèche, kindernevendienst, clubs, GJV, catechisatie, jeugdkerk, enz. Daarnaast nemen ad hoc leden deel die in projectverband jeugdactiviteiten organiseren. Zo worden allerlei activiteiten op elkaar afgestemd en jeugdbeleid ontwikkeld. Voorzitter is een jeugdouderling, die gelijk de verbindende factor met de kerkenraad is.

Christine Koster, secretaris
jeugdraad@kerk-de-ark.nl