Kerkgebouw

Het kerkgebouw De Ark ligt aan de Oranjestraat op de hoek met de Noordeindseweg in Berkel en Rodenrijs. Het gebouw met de kenmerkende vijf pijlers en ronde koepel heeft een grote ontmoetingshal. Deze hal geeft toegang tot de kerkzaal, een grote zaal met podium, een viertal kleinere zalen en het Honk. In de ontmoetingshal is een counter aanwezig met daarachter een ruime keuken, vanwaaruit na de kerkdiensten koffie, thee en limonade wordt geserveerd.

kerkgebouw

Het beheer van het kerkgebouw wordt uitgevoerd door de BARK (Beheercommissie De Ark). Contactgegevens vind je op de contact-pagina. Planning van het gebruik van het gebouw vind je in de BARK-kalender.

Het gebouw werd in 1972 in gebruik genomen en is gebouwd op de plek van de oude kerk die in 1905 werd gebouwd. Meer foto's van het oude kerkgebouw en de bouw van huidige gebouw vind je op de site van Oud Berkel en Rodenrijs (blader daar door naar De Gereformeerde kerk)

kerkgebouw1924
Gereformeerde kerk Berkel en Rodenrijs anno 1924

Bijzonder is het orgel, dat tijdens kerkdiensten nog veelvuldig als begeleidend instrument gebruikt wordt. Dit orgel is in 1952 gebouwd door de firma Valckx & Van Kouteren (Rotterdam) voor de Putsepleinkerk te Rotterdam-Zuid. Nadat deze kerk is gesloten, plaatst de firma A. Nijsse & Zonen uit Wolphaartsdijk het instrument in 1981 in De Ark.

orgel