Wijkteamleden gezocht!

Dit bericht is verlopen op 2024-04-12

Zondag 11 februari vierden we de bevestiging van Leendert Smit tot ouderenpastor. Een feestelijke dienst, waarin we beseften dankbaar te mogen zijn met de komst van Leendert, maar ook met de pastorale zorg die dominee Agnes Gooijer samen met wijkteamleden en ouderlingen in onze gemeente geven.

De gemeente is ingedeeld in een aantal wijken. Wat is het fijn, dat in elke wijk nu een of meerdere ouderlingen actief zijn. Zij worden hierbij ondersteund door wijkteamleden die regelmatig gemeenteleden bezoeken, een belletje plegen, een appje sturen of even langs gaan bij gemeenteleden die om een praatje verlegen zitten, ziek thuis zitten óf iets te vieren hebben.

Er zijn wijkteamleden die al tientallen jaren deel uitmaken van het team. De afgelopen weken heeft een aantal van hen te kennen gegeven te stoppen met deze vorm van kerkenwerk. Ook is een van de wijkteamleden ouderling geworden.
Dit betekent dat we op zoek zijn naar versterking.

Als wijkteamlid maak je deel uit van een team, dat elkaar een aantal keer per jaar ontmoet en toegerust wordt. In overleg wordt afgesproken welke adressen er op je ‘lijstje’ staan.
Schrik niet: het hoeft geen lijstje van tientallen gemeenteleden te zijn. Je doet wat in je mogelijkheden ligt. In de praktijk blijkt dat het ontmoeten van andere gemeenteleden je verrijkt, je motiveert en inspireert om de boodschap van Jezus in de praktijk te brengen. De lat ligt niet hoog, je hoeft het ook niet alleen te doen!

We hopen dat je je aangesproken voelt en je contact met een van de wijkouderlingen opneemt om je te laten informeren over deze waardevolle vorm van gemeentezijn. De emailadressen en/of telefoonnummers van de wijkouderlingen tref je aan in de colofon van Rondom De Ark. Je kunt ons natuurlijk ook in de kerk aanspreken.

We hopen dat ook jij een steentje wil bijdragen aan deze waardevolle vorm van ons gemeentezijn.

Namens de wijkouderlingen,
Annette Docter