Nieuw initiatief: Berkel bloeit

Dit bericht is verlopen op 2024-04-15

In  2023 zijn 5 kerken - de Wijnstok, de Dorpskerk, de Ark, de Bron en de RK kerk in Berkel en Rodenrijs - samengekomen om te verkennen of we meer kunnen samenwerken en op welke gebieden dat zou kunnen. Tijdens deze bijeenkomsten hebben we nader kennisgemaakt en ervaren dat elke geloofsgemeenschap zijn eigen specifieke kenmerken heeft, maar dat er ook veel overeenkomsten zijn op het gebied van vieringen, jeugdwerk en diaconale activiteiten.

Thema’s

Dit kerkelijk seizoen willen we met vertegenwoordigers van de 5 kerken in Berkel en Rodenrijs onder meer de volgende thema’s bespreken: jeugd, missie, diaconie, Kerst en  zomeractiviteiten. Inmiddels is het thema Kerst en jeugd besproken.

Doe mee!

Per kerkelijke gemeente kunnen gemeenteleden meedoen om een thema verder uit te werken. Hierbij kan bijvoorbeeld voor de jeugd gedacht worden aan activiteiten van Youth for Christ Lansingerland in de komende zomer en het voorbereiden van een World Servants project. Er zullen andere thema’s volgen.

Heb je belangstelling om mee te denken over activiteiten en thema’s dan horen we dat graag!

Arjan Hoogerbrugge (tel. 0630084348 / a.j.hoogerbrugge@kpnmail.nl) en

Arend de Jong (tel. 0626793396 / jobat@hetnet.nl)