Moldavië-zondag

Klapwijkseweg 91
Pijnacker

Uitnodiging  Moldavië-zondag

Zondag 14 april komt Vitalie Pupazan op uitnodiging van de werkgroep ZWO (Zending, Werelddiaconaat en Ontwikkelingssamenwerking) Pijnacker naar de Ontmoetingskerk in Pijnacker.
Vitalie is directeur van Youth for Christ in Moldavië. Hij groeide op in een arme familie en weet hoe het is om honger te hebben. Zijn organisatie wil kinderen een betere toekomst geven en heeft daarvoor o.a. tientallen dagcentra waar kinderen worden opgevangen en begeleid. Omdat de werkloosheid groot is, vertrekken veel mensen naar het buitenland om daar geld te verdienen. De ouderen en de kinderen blijven achter. Tevens worden momenteel veel vluchtelingen uit Oekraine opgevangen in Moldavië.

Kerk-in-Actie, de landelijke organisatie van Protestantse kerken in Nederland, biedt, samen met vijf partnerorganisaties, ondersteuning aan kerken en christelijke organisaties in Moldavië, het armste land van Europa. Zo kunnen kinderen veilig opgroeien, ouderen de zorg krijgen die ze nodig hebben en vluchtelingen een veilige plek hebben.

Vitalie Pupazan zal op 14 april tijdens de kerkdienst, die om 10.00 uur begint, vertellen over zijn werk in Moldavië. Na de dienst is er koffie en thee en kunnen we ook nog met hem in gesprek gaan. Hij wordt begeleid door een medewerker van Kerk in Actie. Natuurlijk wordt er ook gecollecteerd voor het werk van Kerk in Actie in Moldavië.

Iedereen is van harte welkom !

Contact informatie

Els Langhout,