Zondag 8 maart 2020

Tweede zondag van de Veertigdagentijd. Kleur: paars
Orde van dienst

Exodus 4: 18-31

Mozes is weggevlucht uit Egypte. Nu wordt hij uitgedaagd terug te gaan, terug naar het hol van de leeuw. Maar hij hoeft niet alleen te gaan. Zijn vrouw en kinderen gaan mee en hij krijgt de onmisbare steun van zijn broer Aaron. Samen durven ze het aan om niet alleen hun mensen, maar ook de farao onder ogen te komen. Alleen zo kan een weg van bevrijding worden gegaan.

De evangelielezing is Mattheüs 17: 1-9

Bij de dienst

Het is vandaag de tweede zondag van de Veertigdagentijd.

Eerste collecte

PKN (Missionair)
Doel Collecte 8 maart PROTESTANTSE KERK (MISSIONAIR)
Nederland - Als kerk naar de mensen toe
Voor mensen die (bijna) nooit in de kerk komen is het vaak lastig om zomaar een kerkdienst bij te wonen. En hoe kunnen we het evangelie uitdragen wanneer we geen contact hebben met deze mensen? Met pionieren zetten kerken een stap naar buiten. Niet de mensen naar de kerk laten komen, maar als kerk naar de mensen toe gaan. Pioniers zoeken naar nieuwe vormen van kerk- zijn die passen bij de context en de mensen die ze ontmoeten buiten de kerk. Zij vormen een nieuwe christelijke geloofsgemeenschap waarbij de boodschap van het evangelie niet losgelaten, maar wel op een andere manier gedeeld wordt. De Protestantse Kerk ondersteunt startende pioniersplekken.

Tweede collecte

Onderhoud De Ark