Zondag 5 juni 2022

Genesis 11: 1-9
Handelingen 2: 1-8

Bij de dienst

Aan de dienst werken veel gemeenteleden mee. We zullen de tekst uit Handelingen in vier verschillende talen horen, allemaal talen die in Berkel en Bergschenhoek begrepen worden. Sandra de Jong zingt een lied van de Heilige Geest. Met een toneelstukje zullen enkele gemeenteleden duidelijk maken hoe moeilijk communicatie is, als je vol bent van je eigen verhaal. Voor wie de teksten alvast wil opzoeken: we lezen Genesis 11:1-9 en Handelingen 2:1-8.

Ds. Hedda Klip

De kerkdienst is mee te beleven via
www.kerk-de-ark.nl/de-ark-in-beeld

Eerste collecte

Kerk in Actie Pinksteren

Zuid-Afrika Bijbel brengt arme boeren in actie
Veel arme boeren in de Zuid-Afrikaanse provincie KwaZulu-Natal leven al generaties lang in armoede. Ze geloven niet dat hun leven ooit zal verbeteren. Een christelijke ontwikkelingsorganisatie doorbreekt deze mentaliteit door boerenfamilies te laten samenwerken. De organisatie inspireert hen met bijbelverhalen en leert hun hoe ze met betere landbouwmethoden de voedselopbrengst kunnen verhogen. In het kader van ‘jong geleerd, oud gedaan’ investeert de organisatie juist ook in kinderen zodat er een structurele verbetering van de leefomstandigheden optreedt.

Tweede collecte

Onderhoud De Ark