zondag 19 januari 2020

zondag 19 januari 2020 - 10:00 uur
Voorproefje.
Naam van de zondag / Kleur
2e zondag na Epifanie. Kleur: groen.
Lezing

Johannes 2, 1-11

Jezus en zijn moeder zijn te gast op een bruiloft in Kana. Dan gebeurt datgene dat iedereen vreest. Er is een tekort aan wijn. Maria spreekt vol vertrouwen over haar zoon. De wijn die vervolgens geschonken wordt blijkt een voorproefje van het koninkrijk.

Bij de dienst

Vandaag begroeten wij ds. Regina Davelaar uit Apeldoorn.

Fijn om haar weer in ons midden te hebben.

19 JANUARI 2020 - MAAND VAN DE SPIRITUALITEIT: COLLECTE PROTESTANTSE KERK (MISSIONAIR)

Het thema van de Protestantse Kerk voor het seizoen 2019/2020 is ‘Een goed verhaal’. In de kerk leven we vanuit het goede verhaal dat de Bijbel ons vertelt. Voor velen een bron van troost, bemoediging en inspiratie. Maar ook een boek dat cultureel en maatschappelijk relevant is. In de dienst, in gespreksgroepen, tijdens catechisatie, bij bezoekwerk en op andere plekken zijn kerken bezig met dat goede verhaal. De Protestantse Kerk biedt hiervoor ondersteunend materiaal aan. Daarnaast worden andere initiatieven ontwikkeld om bijbelgebruik te bevorderen, bijvoorbeeld symposia.

Collecten

PKN- Missionair, Onderhoud De Ark.

Predikant
Ds. Regina Davelaar, Apeldoorn