Zondag 15 november 2020

Naam van de zondag / Kleur
9e zondag van de herfst. Kleur: Groen
Bij de dienst

In een Taizé viering staan rust en bezinning centraal. De liederen zijn kort en worden een aantal keer herhaald. De liederen worden daardoor als een soort van gebed. Ze zijn ook geschikt om er alleen maar naar te luisteren in plaats van ze te zingen.
De overdenking is een lange tijd stilte waar ieder zijn eigen invulling aan kan geven. De broeders van Taizé geloven dat in de bezinning van de stilte ons geloof vanzelf een weg vindt.
Het is dit jaar 80 jaar geleden dat broeder Roger aankwam in Taizé (1940) en de basis legde van de Taizé community. Destijds bood hij een plek voor mensen die het oorlogsgeweld probeerden te ontvluchten. Ook in deze tijd is het belangrijk om stil te kunnen staan bij wat ons bezig houdt. De Taizé vieringen zijn een fijne manier om even los te komen van de waan van alledag en voor onszelf even tijd te nemen voor wat er echt toe doet. Ook al is dat voor iedereen wat anders.
We hopen jullie de 15e te mogen verwelkomen in De Ark. Vergeet niet uw aanwezigheid te registreren!

Eerste collecte

Tweede collecte