Zondag 1 december 2019

zondag 1 december 2019 - 10:00 uur
Wie maakt het licht?
Naam van de zondag / Kleur
Eerste zondag van advent. Kleur: paars
Orde van dienst
Lezing

Micha 2 en Mattheus 24, 32-44
Voortdurend vindt er een strijd plaats tussen de ‘ware’ en ‘valse’ profetie. In dit gedeelte volgt een heilsprofetie op een profetie van onheil. Het gepleegde onrecht wordt beschreven en we horen de tegenklanken, want mensen die zo kritisch worden toegesproken voelen zich bedreigd. Kunnen we die woorden van verwijt eigenlijk wel horen? Durven we het aan om te breken met een heilloos verleden? Laat God zich vinden?

Bij de dienst

Vandaag begint de adventsperiode. Een periode van verwachting en uitkijken naar het kerstfeest. We lezen deze weken uit het bijbelboek Micha. Het overkoepelende thema van deze weken is: Geef licht!
Vanaf vandaag zijn er ook weer schikkingen te zien met hetzelfde thema

De collecte is bestemd voor de steun aan het kindercentrum Bethania in Moldavië. Dit is een project van Kerk in Actie en wordt gesteund door de ZWO en door de Zendingscommissie van de Dorpskerk. Voorafgaand aan de collecte wordt er een filmpje getoond over dit project.

Collecten

Kinderlied naam
Geef licht! Eerste advent
Kinderlied bundel