Zondag 22 november 2020

Jesaja 60, 1-11
Matteüs 5, 1-12

Bij de dienst

De gemeenteleden die in het afgelopen kerkelijk jaar zijn overleden worden herdacht.

Eerste collecte

PKN – Pastoraat

Nederland - Omzien naar mensen binnen en buiten de kerk
Pastoraat heeft te maken met omzien naar en aandacht hebben voor elkaar. Natuurlijk binnen de gemeente, maar vaak ook buiten de muren van de kerk. Zeker ook voor mensen in kwetsbare omstandigheden. Wat kan het belangrijk zijn: een luisterend oor, een begrijpend woord, een hand op de schouder. Op deze Eeuwigheidszondag gaat de aandacht uit naar het gedenken van de overledenen. De kerk toont haar menselijk gezicht aan iedereen die er voor open staat. Nogal wat gemeenten hebben minder formatieruimte voor de predikant(en), terwijl het aantal uitvaarten vanuit de kerk niet afneemt. Het leiden van uitvaartdiensten door gemeenteleden kan een oplossing zijn. De Protestantse Kerk biedt hiervoor trainingen aan.

Tweede collecte

Onderhoud De Ark