Vrijheid geef je door

Dit bericht is verlopen op 2023-04-03

Misschien een beetje vroeg in het jaar, de titel van dit artikel, want bij deze titel denk je als vanzelf aan 4 en 5 mei en dat is nog ver weg. Maar het is wel de bedoeling om daar nu al aan te denken. We zoeken namelijk iemand die namens onze kerk wil meewerken aan de voorbereiding van de 4-mei viering en de kranslegging door de gezamenlijke kerken in Berkel en Rodenrijs.

De kerken houden op 4 mei een oecumenische herdenkingsdienst en aansluitend een stille tocht en kranslegging op de algemene begraafplaats. Om dit voor te bereiden is een groep mensen actief, waarin vertegenwoordigers zitten van alle deelnemende kerken. Ook onze kerk neemt hieraan deel. Helaas hebben wij al enkele jaren geen afgevaardigde meer in deze groep. Daarom zoeken we iemand die in deze groep wil meedoen.

De groep bereidt de kerkdienst voor (teksten, liederen, gedichten, zoeken naar musici die willen meewerken) en organiseert vanuit de kerk waar de dienst gehouden wordt de stille tocht naar de begraafplaats voor de kranslegging.

Al googelend op “vrijheid geef je door” kwam ik ook andere mooie uitdrukkingen met vrijheid tegen. Variaties op het thema:

Vrijheid spreekt niet voor zich

Vrijheid bescherm je samen

Vrijheid zet niemand buitenspel

Vrijheid laat zien wie je bent

Vrijheid: koester het

Vrijheid zit in kleine dingen

Vrijheid deel je met elkaar

Vrijheid is van alle generaties

Wie doet mee? Als je belangstelling hebt om namens onze kerk mee te werken aan de komende 4-mei viering in Berkel dan verneem ik dat graag.

Hartelijke groet,

Roelie Schipperus