Van harte welkom in de kerk!

Dit bericht is verlopen op 2020-09-01

In de vorige nieuwsbrieven bent u al wat uitgebreider geïnformeerd over de praktische zaken die we geregeld hebben om de kerkdiensten zo goed mogelijk te laten verlopen. In deze nieuwsbrief zetten we alles nog even kort op een rijtje:

Reserveren
Reserveren is verplicht. Via de knop ‘Reserveer’ op de website van de kerk komt u op de pagina https://www.kerk-de-ark.nl/reserveren en kunt u steeds voor de eerstvolgende zondag of vrijdag reserveren. We vragen u om voor kinderen die naar crèche of kindernevendienst gaan apart te reserveren. Het systeem is heel overzichtelijk, alle reserverings­knoppen vindt u op dezelfde pagina. Mocht het vol zijn dan kunt u, als u dat wilt, op de wachtlijst komen. Als er dan een plaats vrijkomt nemen we contact met u op.

Als u gereserveerd hebt maar toch niet kunt komen, vernemen we dat graag even. U kunt het mailen naar reserveer@kerk-de-ark.nl. Dan kan iemand anders in uw plaats komen.

Kindernevendienst en crèche
Op zondag is er kindernevendienst en crèche. De kinderen worden opgevangen zodra ze de kerk inkomen, wassen hun handen en gaan direct naar hun eigen ruimte. Bij de zegen zijn de kinderen aanwezig. Ze kunnen bij hun ouders aansluiten als die de kerkzaal verlaten.

Zingen
Zolang we nog niet als gemeente mogen zingen is er natuurlijk wel muziek, van orgel of door andere musici. In kleine groepjes en met voldoende afstand kan er wel gezongen worden. Zo kunt u toch luisteren naar de woorden van al die prachtige liederen die we in de kerk zo goed kennen.

Collecte
De diaconie zorgt voor collectemandjes in de hal, als u de kerk weer verlaat. Er is daar ook een QR-code beschikbaar.

Toiletten
Omdat het in de ruimtes bij de toiletten lastig is om 1,5 meter afstand te houden en het gebruik van de toiletten ook extra veel schoonmaakwerk vraagt, willen we graag dat u alleen van het toilet gebruik maakt als het echt niet anders kan.

Kerkomroep als u niet kunt komen
Als u nog niet naar de kerk komt maar de kerkdienst wel wilt volgen, dan kunt u meeluisteren via www.kerkomroep.nl. Dat kan rechtstreeks op zondag om 10.00 uur of op vrijdag om 19.00 uur, maar het kan ook op een later moment als dat u beter schikt.

CORONA SYMPTOMEN? NIET KOMEN!
Maar als het even kan: graag tot 5 juli.

Hartelijke groet,
de kerkenraad