Presentatie 29 november

Het wordt voor ons best een spannende tijd. Maandenlang zijn we met de voorbereiding bezig geweest om tot een vragenlijst te komen. Hieraan voorafgaand hebben we het mogelijk gemaakt dat er wandelingen en diners georganiseerd werden om met elkaar in gesprek te gaan. Gespreksavonden in De Ark leidden tot mooie en soms diepe gesprekken. Het versturen van de vragenlijsten naar 450 adressen en daarna in afwachting wat het respons gaat worden.

Begin oktober zijn we begonnen met het inventariseren en analyseren van jullie reacties, 137 antwoorden op ruim 35 vragen. Er begonnen beelden te ontstaan hoe we als gemeente in elkaar zitten. Beelden over waar onze kracht ligt, ons beeld van de toekomst, en verdieping over de kerkdiensten, gemeentezijn, kerk naar buiten, en meer.  De laatste afspraken worden gemaakt en de laatste aanpassingen van de sheets worden besproken. Al discussiërend zijn we tot de slotsom gekomen dat de presentatie een helder en duidelijk beeld geeft hoe we als gemeente zijn en wat jullie verwachtingen zijn voor de toekomst.

Maar nu een volgende en spannende stap. Maandag 8 november presenteren wij de analyse aan de kerkenraad. Wat zullen de reacties zijn? Herkent de kerkenraad de beelden die gepresenteerd worden? Wij zijn daar erg benieuwd naar.

En dan op naar maandag 29 november om 20.00 uur in De Ark, want dan presenteren we jullie de analyse van de vragenlijsten. We hopen dat velen die avond aanwezig zijn om de resultaten in beeld te zien. Wij rekenen op jullie komst.

Met groet,

namens het begeleidingsteam,