Leerhuizen De Ark en Dorpskerk.

Dit bericht is verlopen op 2020-05-31

• God in het alledaagse.

Onder deze titel bereiden we als voorgangers van de Dorpskerk en De Ark enkele tafelredes voor over hedendaagse spiritualiteit. We nodigen voor deze avonden mensen uit die in hun alledaagse leven concreet een plaats inruimen voor bezinning. Hoe doe je dat? Hoe maak je tijd en ruimte om niet alleen druk te zijn met studie, gezin, werk, zorg en carrière, maar ook rust te vinden voor wat niet voor de hand ligt, God en geloof?

Op deze avonden (afwisselend in De Ark en Hart van Berkel) zorgen we voor soep, pizza en een inspirerende gast in ons midden. Er wordt een kleine bijdrage gevraagd ter bestrijding van de onkosten.

Let op de kerkbladen en websites voor actuele informatie.

• Inspirerende gelovigen, deel 2

Ds. Gerie Stougie en ds. Antoinette van der Wel plannen een vervolg op het leerhuis over inspirerende gelovigen van vorig jaar. Waar we vorig jaar u al met enkele mensen konden laten kennismaken, waren er nog heel wat gelovigen die we u graag willen voorstellen. We kozen dus voor een vervolg! In dit leerhuis is zowel aandacht voor de theoloog/gelovige en zijn/haar biografie, als voor de teksten die zijn geschreven. We nemen u mee in hun wereld en dagen u uit zelf een tekst te lezen. Vanaf september komen de data in de kerkbladen en op de websites.

• 30+ kring.

Elke 6 weken komen we bij elkaar bij iemand thuis. In een informele sfeer wisselen we van gedachten over wat geloof en God kunnen betekenen in je leven. Tegen welke vragen loop je op? Waar zitten je twijfels? Waar vind je houvast? Onderwerpen worden door de groep of door ondergetekende ingebracht. Dat kan een bijbelgedeelte zijn, maar ook een concrete vraag of een stuk uit de krant of de traditie. Heb je plezier in gesprekken, wil je graag weten hoe anderen over geloof denken, meld je aan bij ds. Antoinette van der Wel (dsAvdWel@kerk-de-ark.nl)

• Catechese voor 16 plussers!

Ben je 16 jaar of ouder? Ben je bereid met andere jongeren in gesprek te zijn over dingen die voor jou belangrijk zijn? We komen om de andere week samen op donderdagavond van 19.00-20.00 in De Ark. Iets voor jou? Kom dan op 19 september langs in De Ark of neem contact op met Antoinette van der Wel (dsAvdWel@kerk-de-ark.nl)

• Denk mee over de preek.

Heeft u dat nou ook? Zit je te luisteren naar de preek, vraag je je opeens af waarom er staat wat er staat. Of kijk je zelf heel anders tegen zo’n tekst aan. Voor al diegenen die graag meedenken is deze @groep bedoeld. Je krijgt een dag of 10 voor de dienst een mailtje met de teksten van de zondag. Je reageert naar mij toe en ik probeer jullie vragen en opmerkingen mee te nemen in de voorbereiding van de preek. In september maken we een nieuwe start met deze groep. Je hoeft niet elke keer mee te doen, maar krijgt wel regelmatig een mail. Geef je op, met @adres, bij Antoinette van der Wel (dsAvdWel@kerk-de-ark.nl)