Het begeleidingsteam is weer een stapje verder

Dit bericht is verlopen op 2024-01-31

Ondanks dat de Corona maatregelen eerder zijn verzwaard dan versoepeld heeft het begeleidingsteam voldoende (digitale) mogelijkheden om activiteiten voor te bereiden, zodat we straks goed van start kunnen gaan met het project “Een levende gemeente beweegt”.

De concepten voor de gesprekken en de vragenlijst zijn nu gereed voor verdere toetsing. Een referentie- of testgroep van gemeenteleden gaat volgende week een avond digitaal met elkaar in gesprek aan de hand van een leidraad met gesprekspunten. Ook hebben we hen gevraagd daarna de vragenlijst in te vullen. Dit alles met de bedoeling reacties te ontvangen om straks in de gemeente nog beter van start te kunnen gaan. Als begeleidingsteam zijn we heel benieuwd naar de uitkomsten hiervan.

Een afvaardiging van het begeleidingsteam heeft vorige week in een gesprek met Hedda Klip het project “Een levende gemeente beweegt” toegelicht. Belangrijk is dat zij als predikant bij haar gesprekken met gemeenteleden ook weet wat de achtergrond is van het project en op die manier ook de beweging in de gemeente kan stimuleren.

In fase I, de inventarisatie, is ook het deel 'materiele zaken' van ons kerkzijn opgenomen. We hebben het moderamen gevraagd ons van de benodigde informatie te voorzien.

Om de communicatie via de e-mail gemakkelijker te laten verlopen is nu ook een speciaal mailadres voor het project “Een levende gemeente beweegt” beschikbaar, ProjectELGB@kerk-de-ark.nl  Als u vragen of opmerkingen heeft over het project ELGB, dan kunt u uw bericht hier naar toe sturen.

Met groet,

Namens het begeleidingsteam,