Dit bericht is verlopen op 2022-08-16

We zoeken nieuwe ambtsdragers

Al een poos kijken we rond naar gemeenteleden van wie we denken “die zouden we nu best eens kunnen vragen om diaken of ouderling te worden”. Nu de zomer begonnen is, is het zoeken naar nieuwe ambtsdragers actueler dan ooit. Want in september treden, volgens rooster, 7 van de 15 ambtsdragers af. Ze hebben hun termijn erop zitten en mogen weer even gewoon gemeentelid zijn.

7 van de 15, dat is veel. De helft van de kerkenraad. En er waren nog een paar vacatures. Tijd dus om flink aan de slag te gaan met onze zoektocht naar de talenten die we in de kerkenraad goed kunnen gebruiken.

Wie zoeken we

Bij de diaconie, waar nog een vacature is, treden 3 diakenen af. Er zijn zodoende 4 lege plaatsen in te vullen. Mooi nieuws kan ik hier alvast melden: we hebben al een toezegging van iemand gekregen. Maar die andere 3, die zoeken we nog.

Bij de ouderlingen in de wijken en in het ouderenpastoraat zijn 4 ambtsdragers aftredend. Als we die plaatsen niet kunnen invullen, zijn straks het ouderenpastoraat, de hele wijk Bergschenhoek en de helft van Berkel en Rodenrijs vacant. Er is dan nog één wijkouderling over. Dat gaat knellen. Gelukkig zijn er goede wijkteams waar betrokken wijkteamleden de zorg en aandacht voor onze Ark-gemeente vormgeven. De meest dringende dingen proberen we te blijven doen. Maar dat is natuurlijk niet genoeg, die ouderlingenplaatsen moeten echt wel weer worden ingevuld.

In de kerkenraad hebben we kritisch gekeken naar onze ledenlijst en hebben we nagedacht over wie we willen gaan vragen het ambt op zich te nemen. We hebben de namen verdeeld en de komende weken nemen we met deze mensen contact op.

Zijn jullie thuis? En geven jullie thuis?

Roelie Schipperus, scriba