Dit bericht is verlopen op 2023-04-03

Op zondag 29 januari namen we afscheid van ds. Hedda Klip. En de vraag is natuurlijk: wat doen we nu, na haar vertrek? Brenda Moes heeft als preekvoorziener voor al onze kerkdiensten dit jaar een gastpredikant gevonden, dus de kerkdiensten zijn geregeld. Maar hoe gaan we om met pastoraat als er geen dominee is. Waar moeten onze gemeenteleden terecht als zij behoefte hebben aan een gesprek met de dominee.

Zolang we nog geen nieuwe eigen predikant hebben en zolang PKN ook nog geen nieuwe ambulante predikant voor ons beschikbaar heeft, is dat best een vraagstuk. We willen natuurlijk graag regelen dat onze gemeenteleden pastorale zorg krijgen als dat nodig is. Met onze buurkerken zijn we in gesprek over een tijdelijke oplossing.

Het is belangrijk dat onze gemeenteleden die daar behoefte aan hebben gewoon hun ouderling bellen. Wij zorgen dan dat er contact gelegd wordt met een predikant.

Ook wie niet per se een predikant wil spreken, maar wel de ouderling of een wijkteamlid, kan contact opnemen met de ouderling.

We horen nu af en toe verhalen over mensen die niet gemeld hebben dat er iets is. Uit bescheidenheid, of omdat ze niet precies weten bij wie ze terecht moeten. Mensen kunnen zich dan eenzaam voelen in hun situatie.

Dat is helemaal niet nodig. Schroom niet om contact op te nemen als er iets is. Doen hoor!

Voor onze gemeenteleden in de wijken is Annette Docter beschikbaar: 06-22 456 589.

Voor onze gemeenteleden in instellingen en zorgvoorzieningen is dat Chris van Noortwijk: 06-41 886 213.

Dus aarzel niet als er iets is, maar bel.

Roelie Schipperus

Scriba