Communiqué

Dit bericht is verlopen op 2022-12-27

In de kerkenraadsvergadering van 20 oktober jl was Mariëtte Zeillemaker te gast. Ze heeft als vertrouwenspersoon van onze kerk het jaarverslag 2021-2022 aan de kerkenraad voorgelegd, waarin ze verslag doet van de start van haar werk als vertrouwenspersoon en van hoe het eerste jaar verlopen is. We hadden een goed gesprek met elkaar. Op de website treffen jullie haar verslag aan.

Verder hebben we gesproken over de manier waarop kerkenraad en moderamen de taken verdeeld hebben. Dat houdt, kort gezegd, in dat de kerkenraad zich bezighoudt met strategische en inhoudelijke zaken en dat de organisatorische en bestuurlijke taken zijn gemandateerd aan het moderamen. Dat is ook zo vastgelegd in onze Plaatselijke Regeling, die jullie op de website kunnen vinden.

We houden de vinger aan de pols als het gaat om financiën. Het CvK houdt ons op de hoogte van de stand van zaken, vooral wat betreft de hogere energiekosten. Want het kost nogal wat om de kerkzaal lekker warm te krijgen. We moeten goed nadenken hoe we daarmee omgaan. In december gaan we de begrotingen 2023 bespreken en dan zal dit zeker onderwerp van gesprek zijn.

Hartelijke groet,

Roelie Schipperus