Dit bericht is verlopen op 2022-12-20

Plaatselijke regeling

Als kerk kunnen wij, voor onze procedures, processen, en inhoudelijke zaken, terugvallen op de kerkorde. Daarin is de grote lijn van wat wij als kerk kunnen en moeten doen, vastgelegd.
De kerkorde geeft een aantal punten aan waaraan de kerken zelf invulling kunnen geven. Die moeten worden beschreven in de zogenoemde Plaatselijke Regeling.
Onze Plaatselijke Regeling dateerde van 2015 en werkte prima. Nadat er in de kerkorde enkele aanpassingen zijn gedaan, was het nodig om ook onze plaatselijke regeling aan te passen. De gewijzigde kerkorde wil dat we nu wat meer dingen vastleggen dan voorheen. Het zijn eigenlijk niet eens nieuwe dingen, we moeten gewoon van meer onderwerpen beschrijven hoe wij ze uitvoeren in De Ark.
In het voorjaar hebben we erover nagedacht en de regeling besproken en kort voor de zomervakantie heeft de kerkenraad de nieuwe versie van de plaatselijke regeling vastgesteld. Omdat toen de vakanties aanbraken hebben we hem even ‘geparkeerd’, met de bedoeling om na de vakantie, als iedereen weer terug is en de nieuwsbrief leest, de regeling te publiceren.
Dat doen we nu. De regeling staat op de website. Als jullie er vragen over hebben: stel ze. Bevraag ons. Vragen mag altijd. We geven graag uitleg.

Hartelijke groet,

Roelie Schipperus, scriba