Avondmaal vieren

Dit bericht is verlopen op 2021-05-11

Op zondag 28 februari vierden we na lange tijd weer het Avondmaal. Diakenen brachten vooraf brood en wijn langs bij gemeenteleden die zich hiervoor hadden aangemeld. Er waren ook gemeenteleden die ervoor kozen om zelf voor brood en wijn te zorgen of om in gedachten mee te vieren. Zo vonden veel gemeenteleden een vorm die bij hen paste, wat we als diaconie erg fijn vinden. In zo'n moment kunnen we ons, op afstand, toch met elkaar en met God verbonden voelen. We hebben voor- en achteraf dankbare reacties ontvangen.

We weten ook dat er alleenstaande gemeenteleden zijn die er juist voor gekozen hebben om deze dienst even over te slaan, omdat het hen juist extra confronteert met het alleen-zijn. Ook daarvoor is aandacht. Lees maar verder...

Op Witte Donderdag, 1 april, om 19:30 uur vieren we weer het Avondmaal.

De organisatie is gelijk aan de afgelopen keer. U kunt zich vooraf aanmelden als u brood en wijn of druivensap thuis wilt ontvangen. Dat doet u door, liefst voor 27 maart, uw naam, adres en het aantal personen door te geven aan
diaconie@kerk-de-ark.nl of via telefoon 010-5115168. U/Je kan daarbij ook de voorkeur voor wijn of druivensap doorgeven.

Is dat langsbrengen dan niet veel moeite voor de diakenen? We kunnen nu uit ervaring zeggen, dat dat reuze meevalt. Als diakenen hebben we gemerkt dat het korte contact aan de deur waardevol is en ruimschoots opweegt tegen de (kleine) moeite. Voelt u zich daarom vooral niet bezwaard om u aan te melden.

Bent u alleen en ziet u er tegenop om alleen thuis Avondmaal te vieren, maar zou u wel graag mee doen? Binnen de huidige coronaregels is 1 persoon bezoek per dag toegestaan. Nodig een ander gemeentelid uit om het samen te vieren! Als u het lastig vindt om iemand te vragen of als u zich wilt laten verrassen, laat dat dan weten aan een van uw diakenen (bijvoorbeeld via
diaconie@kerk-de-ark.nl of telefoon 010-5115168). Dan regelen wij het voor u.