Voortgang

Dit bericht is verlopen op 2021-12-14

Onderwerpen als ‘gemeentezijn’, ‘betrokkenheid’, ‘waarom en hoe lang verbonden met De Ark”, ‘kleuren van De Ark-gemeente’ en ‘welke gevolgen heeft Covid-19 op het kerkelijk terrein’ en de ‘beelden van de toekomst’ zijn langsgekomen.

Johan en Arjan hebben de afgelopen weken heel veel werk verzet om de antwoorden op de vragen te rubriceren en uiteindelijk tot een heldere presentatie te komen. Johan heeft ons meegenomen in de eerste resultaten van de inventarisatie. Wij hebben als team hierop feedback gegeven met als doel tot een goede en duidelijke presentatie aan de kerkenraad en later aan jullie als Ark-gemeente te komen.

Heel duidelijk kwam uit de antwoorden naar voren dat het grootste deel van jullie de stream- of videodiensten op zondag wil blijven behouden, met name voor degenen die fysiek niet naar De Ark kunnen komen of om een kerkdienst later te kunnen terugkijken.

Elkaar ontmoeten, onderlinge contacten, samenzijn, samen vieren en zingen bleken het grootste gemis in de Corona periode.

Thomas en Tijmen toonden Nieuwsflits nummer 4, als preview op de vertoning aanstaande zondag. Zij informeren jullie in deze nieuwsflits over het vervolg van de activiteiten van het project “Een Levende Gemeente Beweegt”

Bij ons overleg op 18 oktober a.s. komen onder meer de onderdelen ‘kerkdienst’ en ‘kerkzijn naar buiten’ aan de orde.

Wij zijn zelf ook nieuwsgierig naar jullie antwoorden op deze vragen en vertrouwen er op dat het beeld dat nu begint te ontstaan steeds verder vorm gaat krijgen.

De 18e kijken we ook naar een haalbaar tijdpad. Wat zou het mooi zijn als we jullie dit jaar nog kunnen informeren.

Met groet,

namens het begeleidingsteam,