Start van het project “Een levende gemeente beweegt”

Dit bericht is verlopen op 2024-01-01

Vorige week zijn jullie geïnformeerd dat de start van het project “Een levende gemeente beweegt” nog voor de zomer mogelijk is. Gelukkig hebben we afgelopen maandagavond de laatste draadjes kunnen afhechten. Als begeleidingsteam zijn we erg blij dat in de kerkdienst van 25 april a.s. het project gaat starten. Omdat alles op dit moment nog digitaal moet, starten we met het vertonen van een korte film. In enkele minuten nemen we jullie nog eens mee om helder te hebben waarvoor het project ELGB bedoeld is.

Op 9 mei a.s. wordt er in een tweede film aangegeven op welke wijze gesprekken met gemeenteleden gevoerd gaan worden. We hopen dan gesprekken met meerdere personen in De Ark te kunnen gaan houden. Ook is er de mogelijkheid om in klein verband gesprekken te voeren. Bijvoorbeeld tijdens een wandeling of een maaltijd met enkele andere gemeenteleden, op basis van wat door de maatregelen op dat moment mogelijk is. Meer informatie hierover ontvangen jullie in de periode van 9 – 20 mei a.s. thuis.

De gesprekken zijn bedoeld om onderwerpen als “je geloof”, “samen gemeente zijn”, “je beelden van onze kerk van de toekomst”, maar ook “je verbeterpunten en behoeften” met andere gemeenteleden te delen.

De periode 2e helft mei en juni willen we voor deze gesprekken gebruiken. Eind juni/begin juli ontvang je een vragenlijst met het verzoek deze in te vullen. Wij gaan er vanuit dat je je mening hebt kunnen scherpen door de gesprekken die je gehouden hebt.

De maanden september en oktober gebruiken we voor het verwerken van de retour ontvangen vragenlijsten. Als alles loopt volgens onze planning, kan je in november een uitnodiging tegemoet zien voor een gemeenteavond waarin een terugkoppeling wordt gegeven over deze fase van het project ELGB.

De komende maanden komt veel op ons af, zowel bij ons als begeleidingsteam als bij jullie, gemeenteleden. Maar we doen het stapje voor stapje. Wij hopen dat de maatregelen de komende maanden ook wat soepeler zullen worden, waardoor we als gemeente elkaar weer kunnen ontmoeten en elkaar inspireren over de toekomst van onze Ark-gemeente.

Voor vragen of opmerkingen ten aanzien van het project kan je ons via ons e-mailadres  ProjectELGB@kerk-de-ark.nl bereiken.

Met groet,

namens het begeleidingsteam,