SHO-actie tegen corona: doe mee!

Dit bericht is verlopen op 2021-08-16

Van Kerk in Actie ontvingen we als diaconie onderstaande oproep. Mogelijk heeft u de oproep zelf ook ontvangen. Als diaconie maken we 250 euro over naar Kerk in Actie. We bevelen deze actie van harte bij u aan en hopen dat u een bijdrage wilt geven. Die kunt u overmaken op rekening NL89 ABNA 0457 457 457 t.n.v. Kerk in Actie te Utrecht, o.v.v. 'SHO - Samen in actie tegen corona'.

Honderdduizenden besmettingen per dag, overvolle ziekenhuizen en overledenen die daar gewoon op de grond blijven liggen. De acute noodsituatie in India laat de verwoestende gevolgen van corona zien. Het is een voorbeeld van wat er kan gebeuren als er niet sneller wordt gevaccineerd. Om te voorkomen dat de ramp zich in deze mate uitbreidt naar omringende landen, maar ook naar Afrika en de rest van de wereld, is het nodig om nú in actie te komen.

Samen met kerken wereldwijd staat Kerk in Actie, samen met u, al langer op tegen corona. Nu slaan ook de samenwerkende hulporganisaties (SHO, waar Kerk in Actie deel van uitmaakt) de handen ineen met ‘Samen in actie tegen corona’. Het geld dat met deze landelijke actie wordt opgehaald, is voor medische noodhulp aan coronaslachtoffers en om de organisatie van het vaccineren zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Er is bijvoorbeeld grote behoefte aan zuurstof, en zorgverleners hebben beschermende kleding en goede vaccinatiematerialen nodig.

Onze vraag is eenvoudig en dringend tegelijk: Helpt u mee om de gevolgen van deze ongekende ramp zoveel mogelijk te beperken? Hartelijk dank voor uw betrokkenheid!

Meer informatie kunt u vinden op kerkinactie.nl/corona Hier staat bijvoorbeeld een filmpje van een indrukwekkend gedicht voor de coronaslachtoffers in India geschreven en voorgedragen door Rikkert Zuiderveld.

Namens de diaconie,

Bertine de Bruijn