Oproep vanuit de kerkenraad

Dit bericht is verlopen op 2021-12-07

Kent u kandidaat predikanten? Doe een aanbeveling!

Nu het profiel voor een predikant bekend is, vragen wij jou, u om mee te denken. Ken je een predikant die past in dit profiel, die naar jouw mening in aanmerking komt, die je wilt aanbevelen voor deze vacature? Dan nodigen wij je uit om hem of haar voor te dragen als kandidaat. Deze aanbeveling dient schriftelijk en ondertekend bij de kerkenraad te worden ingediend. Dat kan uiteraard schriftelijk via de brievenbus van ons kerkgebouw, maar mag natuurlijk ook via e-mail aan scriba@kerk-de-ark.nl worden gericht. Uw/jouw voordracht graag voor 1 november insturen. Dank voor het meedenken in deze volgende stap!

Deze uitnodiging verdient een korte toelichting: waarom doen wij als kerkenraad deze uitnodiging? Kort gezegd: de kerkorde schrijft dit voor. Maar het is ook een goede stap: velen kennen predikanten en kunnen nu, op basis van het profiel dat we hebben vastgesteld, inschatten wie hiervoor in aanmerking komt. Uiteraard werken wij ondertussen aan het samenstellen van een beroepingscommissie, daar hopen we op korte termijn meer over te kunnen melden. Natuurlijk zullen wij met de samen te stellen beroepingscommissie spreken over eventueel aanbevolen kandidaten.

Met hartelijke groet, namens de kerkenraad
Gert van Ramshorst, voorzitter