OPROEP

Dit bericht is verlopen op 2021-05-05

Wie wil onze kerk vertegenwoordigen in de commissie die de 4-mei viering in Berkel en Rodenrijs organiseert?

De plaatselijke deelnemende kerken werken hierin samen en hebben alle één vertegenwoordiger in de commissie.

Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei worden allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties, herdacht.

In normale omstandigheden organiseren de plaatselijke kerken van Berkel en Rodenrijs jaarlijks op 4 mei de herdenkingsdienst met aansluitend de bloemlegging op de algemene begraafplaats aan het Plein 1945 – 1995 en ook bij het Indië-monument aldaar.

In 2020 is de herdenkingsdienst niet doorgegaan als gevolg van de coronamaatregelen. Of de herdenkingsdienst dit jaar door kan gaan is op dit moment nog niet bekend.

Sinds Els Bos, die vele jaren onze kerk in de commissie vertegenwoordigde, ongewild de commissie van de 4-mei viering heeft moeten verlaten, zijn wij niet meer vertegenwoordigd. Daarom deze oproep.

Overweeg je deze taak op je te nemen, laat het mij weten en ik breng je in contact met de voorzitter van de commissie.

Met vriendelijke groet,

Janny Korevaar, scriba