Hoe gaan we nu verder………..?

Dit bericht is verlopen op 2021-11-30

De eindsprint is nog door veel gemeenteleden gebruikt om de vragenlijst in te vullen en op te sturen. In totaal hebben we 137 ingevulde vragenlijsten ontvangen. Het verlengen van de inlevertermijn en de actieve benadering van de groep 20 – 50 jarigen heeft ruim 45 reacties opgeleverd. Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Veertien GJV-ers hebben tijdens een thema-avond ook een vragenlijst ingevuld, waarbij een beperkt aantal vragen was opgenomen. Vragen als: waarom ben je lid van de kerk, wat vind je belangrijk in de kerkdienst, welke verbeterpunten zie je voor de kerk naar buiten en heb je een beeld van de kerk van de toekomst. Daarbij konden nog punten benoemd worden die zij zelf belangrijk vinden. Ook met hun inbreng zijn we erg blij.

De verdeling over de leeftijdsgroepen is ook meer evenwichtiger geworden:

Leeftijdsgroep tot 50 jaar: 44%
Leeftijdsgroep vanaf 51 jaar: 56%

Als eerste hebben we ons afgevraagd of het aantal reacties en verdeling over de leeftijdsgroepen representatief is voor onze Ark-gemeente . We hebben ons licht opgestoken bij deskundigen op dit gebied en gezamenlijk hebben we vastgesteld dat de uitkomst representatief is.

Johan, Arjan en Thomas gaan nu aan de slag om de analyse te maken. Een aardige klus om tot een goed resultaat te komen. Ook andere taken zijn verdeeld.

De communicatie blijft de komende periode voldoende aandacht krijgen, zodat jullie weten waarmee we bezig zijn. Dit gebeurt via de wekelijkse nieuwsbrief, en ook komen er enkele nieuwsflitsen die tijdens de kerkdienst worden uitgezonden.

Vanaf 11 oktober komt het begeleidingsteam wekelijks bij elkaar om enkele onderdelen van de concept analyse te bespreken en zo tot een goed eindproduct te komen.

Jullie zijn zeker benieuwd naar dit eindproduct? Als eerste zal de analyse aan de kerkenraad worden voorgelegd, maar wellicht kunnen we uit ons overleg wel wat kruimels laten slingeren. Dus houdt de nieuwsbrief in de gaten.

En hebben jullie nog vragen, het mailadres ProjectELGB@kerk-de-ark.nl blijft voorlopig beschikbaar.

Met groet,

namens het begeleidingsteam,