Een Levende Gemeente Beweegt

Dit bericht is verlopen op 2022-08-23

Het was weer een inspirerende avond

Eind mei hebben we samen met een vijftal gemeenteleden een brainstormavond gehad over het opstarten van pilots. In twee groepen hebben we aan de hand van de acht elementen en vier verdiepingsthema’s hierover doorgesproken en plenair een korte terugkoppeling gegeven. Als huiswerk kregen de twee groepen mee het thema verder uit te werken.

Afgelopen woensdagavond zijn we met onze gasten bij elkaar gekomen om elkaar te vertellen wat er in de twee groepen is bedacht.

Er is veel aan de orde gekomen. Algemene opmerkingen over de pilot, maar ook diverse activiteiten die gerangschikt kunnen worden onder ‘Geloofsontwikkeling’, ‘Kerkdiensten’, ‘Gemeentezijn’ en/of ‘Kerk naar buiten’. Opgemerkt werd dat we deze activiteiten vanuit ons geloof doen, en dat we dat best meer nadruk mogen geven.

De behoefte om verdieping te zoeken in ons geloof is, zoals naar voren kwam in de analyse, voor ons als Ark-gemeente belangrijk, evenals het samenzijn. Het vinden van een goede balans is van belang.

Maar dan zijn we er nog niet. Uit alle ideeën willen we een overzichtelijke selectie maken waar we als Ark-gemeente straks mee uit de voeten kunnen.

De komende tijd moet er nog veel werk verzet worden om op startzondag alles gereed te hebben om met de start van de pilot een verdere beweging in onze gemeente in gang te zetten.

Al met al kunnen we terugzien op een inspirerende avond. Over de verdere ontwikkelingen houden we jullie op de hoogte.

Met groet,

namens het begeleidingsteam,