Ds. Hedda Klip neemt afscheid

Dit bericht is verlopen op 2023-01-30

Beste gemeenteleden,

Als ambulant predikant ben ik, zoals u weet, tijdelijk aan de gemeente Berkel en Rodenrijs en Bergschenhoek verbonden.
De kerkenraad en ik hadden afgesproken dat we in ieder geval tot eind 2022 met elkaar verbonden zouden blijven, met een uitloop tot en met juni 2023. We hoopten dat er in die tijd een nieuwe predikant gevonden zou worden. Dat is helaas nog niet gelukt.
Het wordt voor mij nu toch tijd om wat dichterbij huis te gaan werken. Op 5 februari 2023 hoop ik bevestigd te worden als gemeentepredikant in Voorhout, een dorpje dicht bij Leiden.
Ik zal de mensen in De Ark erg gaan missen. Het was niet altijd een makkelijke tijd. Ik begon in december 2020 met online vieringen. Vergaderen was alleen mogelijk via Zoom. Maar ik zal me toch voornamelijk de goede dingen herinneren: heel veel mooie ontmoetingen en vrolijke en feestelijke kerkdiensten.
Op 29 januari heb ik mijn afscheidsdienst in De Ark. Voor die tijd hoop ik nog velen van u te ontmoeten in de advents- en kerstvieringen, in de gesprekskring en bij huisbezoeken.

Ik wens u een gezegende adventstijd, waarin we als gemeente samen zullen toeleven naar de geboorte van Jezus!

Hartelijke groet,

ds. Hedda Klip