Doe-opdracht voor jong en oud 2

Dit bericht is verlopen op 2020-04-02

Voor jong

Wat is er hard gewerkt aan de opdracht van vorige week. Er lagen prachtige stenen in de tuin van de kerk.
Voor deze week is er weer en nieuw opdracht en een nieuwe truc!!

Breng de lente naar binnen
Afgelopen week is het heerlijk weer geweest en zijn er steeds meer bloemen verschenen buiten. Helaas kunnen niet alle mensen nu naar buiten toe. Maar…. jullie kunnen er vast voor zorgen dat de lente naar binnen komt.
We willen vragen of jullie mooie tekeningen of kaarten willen maken voor de oudere en kwetsbare mensen die niet naar buiten kunnen.
Je kan de tekeningen inleveren in de brievenbus van De Ark. De jongeren van de GJV gaan de kaarten bezorgen.

Trucjes
Ook deze week heeft Marcel een goede goocheltruc voor de kinderen van de kindernevendienst. Omdat goocheltrucjes geheim moeten blijven moet je het volgende doen om het filmpje te zien.
Vraag aan je ouders of je hun telefoon mag gebruiken (of die van jezelf natuurlijk), stuur een spraakberichtje naar 0624528280 en noem 1 van de voorwerpen die altijd op tafel staan bij de kindernevendienst (zo weten we dat niet stiekem ouders het filmpje gaan opvragen ;-)). We sturen dan het filmpje naar je toe. Zaterdag en zondag kan dit overdag. Door de weeks sturen we het filmpje pas in de avond.
Ga oefenen en verbaas iedereen met de truc!! We horen graag van je of het gelukt is dan maken we volgende week weer een filmpje.

Ook willen we vragen of iemand het nog leuk vindt om een Palmpasen stok te maken. We willen vrijdagochtend graag een mooie Palmpasen stok laten zien in het filmpje dat de dominee opneemt voor de zondagochtend.

En voor ouder

We vroegen u/je vorige week om een brief te schrijven aan iemand die deze dagen alleen is. Dat kan een eigen bekende zijn. Of je kan een adres opvragen bij de diaconie, zodat we er voor kunnen zorgen dat veel verschillende gemeenteleden een brief ontvangen. De diaconie heeft nog voldoende adressen over om deze actie een week voort te zetten.
Heb je nog niet geschreven of heb je nog inspiratie voor een tweede of derde brief: klim in de pen en vraag een adres op bij de diaconie via nietalleen@kerk-de-ark.nl.

Marlies en Marcel, kindernevendienst
Frans-Jan en Corrie, diaconie