Dinertour weer een succes!

Dit bericht is verlopen op 2019-12-13

Als ZWO commissie organiseren we al jaren, samen met de zendingscommissie van de hervormde kerk, de dinertour. Een hele leuke manier om anderen te ontmoeten, te spreken en samen lekker te eten.

Het is altijd de vraag hoe lang je met een succesvolle activiteit moet doorgaan, of dat je beter iets nieuws kunt verzinnen. Door het enthousiasme van velen hebben we ook dit jaar weer de dinertour georganiseerd en met succes!

De afgelopen jaren vond de dinertour in het voorjaar plaats. Omdat de HIKE ook in het voorjaar was gepland, en twee activiteiten van de kerk wel wat veel is in de maand mei, is besloten de dinertour een keer na de zomer te plannen, en wel op 5 oktober.

Gelukkig was het weer op deze zaterdag prima, waardoor de meeste gasten op de fiets van het voorgerecht, via het hoofdgerecht naar het nagerecht konden gaan. De kokers hadden ieder tussen de 4 en 6 gasten per gerecht, en hadden dus een gezellige tafel vol. In de week ervoor waren zij druk met het kiezen van de gerechten, de boodschappen doen en de nodige voorbereidingen treffen. Zij willen natuurlijk de gasten een warm welkom bieden. Voor de gasten is de dinertour een verrassing. Wat zou er op het menu staan, maar ook: wie ga ik ontmoeten en bij wie ben ik te gast?

Wat was het weer leuke en mooie avond! Onder het genot van heerlijk eten en een lekker glas wijn werden nieuwe mensen ontmoet, mooie verhalen verteld en wetenswaardigheden en ervaringen uitgewisseld.

De dinertour is zeker bedoeld om met elkaar een gezellige avond te hebben. Maar dat niet alleen. We doen dit om iets te doen voor die ander, om gastvrij te zijn, en om iets te geven aan hen die het hard nodig hebben. Dat is ook dit jaar weer gelukt. De dinertour heeft € 595,- opgehaald voor een Stichting in de Oekraine die zich inzet voor paardentherarpie bij kinderen. Gonnie Voogt is nauw betrokken bij deze stichting. Via Gonnie kunnen we op de hoogte blijven van de besteding van dit geld.

De ZWO commissie bedankt alle kokers en gasten voor hun enthousiaste deelname!