De jeugdmusical

Dit bericht is verlopen op 2023-01-27

musical 3

Ruim een jaar geleden kreeg de kerkenraad het verzoek: kunnen we weer een jeugdmusical organiseren? De vorige ligt namelijk alweer lang achter ons. We zijn er aan toe!

musical 6

De kerkenraad stemde van harte in met dit voorstel en Corien, Ineke, Jeroen, Marjolijn en veel anderen gingen aan de slag met de voorbereidingen.

musical 6

Na de zomervakantie werden kinderen gevraagd en gevonden die mee wilden doen, er werd een strak plan gemaakt, druk gerepeteerd, coulissen geschilderd, kleding genaaid, muziek en geluid geregeld, en nog veel meer.

musical 7

musical 5

In het weekend van 26 en 27 november was de uitvoering. Geweldig! Het is een groots evenement geworden. Tijdens de generale repetitie op vrijdagavond mocht ik al even komen kijken. Wat heeft iedereen er hard aan gewerkt en wat was het een drukte. Ik had het gevoel dat al onze gemeenteleden wel iets deden aan de musical. Gelukkig was dat niet zo: er bleven nog genoeg mensen over die gewoon lekker kwamen kijken en luisteren. Op zaterdag en op zondag zat De Ark vol met publiek. Gemeenteleden, papa's en mama's (sommigen met verbazing over de zangkwaliteiten van hun kinderen), trotse opa’s en oma’s. De pauze werd gevuld met cake en koek door ijverige “Ark-bakkers” en voor zover ik het kon beoordelen liep alles op rolletjes. Dank! Dank aan iedereen die aan dit spektakel heeft meegewerkt.

musical 4

Voor wie nog even terug wil kijken: op de website van De Ark is op de pagina De Ark in Beeld de musical nog eens terug te zien.

En voor de kinderen en jeugd die meezongen en mee-acteerden: jullie zijn kanjers!

Hartelijke groet,

Roelie Schipperus