Dit bericht is verlopen op 2022-07-05

Hedda blijft nog

Tja, een poosje heb ik niet in de Nieuwsbrief geschreven. Ik was op een lange vakantie. En nu, uitgerust en (voorlopig even) uitgereisd, mag ik jullie weer regelmatig wetenswaardigheden melden uit de kerkenraad.

Meteen in de eerste dagen na mijn vakantie kreeg ik van diverse mensen de vraag “Hedda is al een poosje bij ons, en er lijkt nog geen nieuwe predikant in zicht. Blijft Hedda nog?” Van Hedda begreep ik dat aan haar dezelfde vraag is gesteld.

Het antwoord: jazeker, Hedda blijft nog een tijdje. In de kerkenraad is daar de afgelopen periode over nagedacht. De overeenkomst die we met PKN hebben voor de inzet van Hedda eindigt per 1 juli 2022. We willen niet dat er een ‘gat’ valt tussen het vertrek van Hedda en de komst van een nieuwe, vaste predikant. Daarom heeft de kerkenraad aan Hedda gevraagd of zij langer wil blijven. Hedda is daar graag toe bereid.

We hebben afgesproken dat de overeenkomst met een jaar verlengd wordt tot 1 juli 2023. Natuurlijk hopen we ruim voor die tijd een nieuwe predikant te kunnen beroepen. Daarom is er een bepaling in de overeenkomst opgenomen dat Hedda in elk geval tot en met 31 december 2022 bij ons blijft en dat de eerste helft van 2023 flexibel is. Gedurende die periode kan de overeenkomst tussentijds worden opgezegd als wij een nieuwe predikant hebben beroepen. Op deze manier heeft Hedda zekerheid, en wij ook.

Hedda, dankjewel dat je nog blijft!

Hartelijke groet,

Roelie Schipperus